Chanter, s'attacher et transmettre chez les Darhad de Mongolie par Laurent Legrain
DOI:
https://doi.org/10.3138/anth.60.1.ebr08Downloads
References
Hennion, Antoine et Geneviève Teil, 2005. « Le goût du vin. Pour une sociologie de l'attention », In Véronique Nahoum-Grappe and Odile Vincent, (dir.), Le goût des belles choses : ethnologie de la relation esthétique, p. 111–126. Paris, Éditions de la Maison des Sciences de l'Homme
Hennion, Antoine, 2004. « Une sociologie des attachements. D'une sociologie de la culture à une pragmatique de l'amateur », Sociétés 85 (3) : 9–24. https://doi.org/10.3917/soc.085.0009
Hennion, Antoine, 2007 (Original work published 1993). La passion musicale : une sociologie des médiations. Paris : Métailié
Latour, Bruno, 2000. « Factures/fractures. De la notion de réseau à celle d'attachement », In André Micoud & Michel Peroni (dir.), Ce qui nous relie, p. 189-208. La Tour d'Aigues, Éditions de l'Aube
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Authors contributing to Anthropologica agree to release their articles under the Creative Commons Attribution-Noncommercial 4.0 Unported license. This licence allows anyone to share their work (copy, distribute, transmit) and to adapt it for non-commercial purposes provided that appropriate attribution is given, and that in the event of reuse or distribution, the terms of this license are made clear.
Authors retain copyright of their work and grant the journal right of first publication.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.